ALGEMENE VOORWAARDEN ANIVATION MARKETING
1 MEI 2025
Artikel 1 - DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de navolgende termen met een beginhoofdletter gebruikt, in de navolgende betekenis:
1.1 Anivation Marketing: de vennootschap onder firma Anivation Marketing, statutair gevestigd te (6136 KT) Sittard aan de Nusterweg 63, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94155305, tevens handelend onder de naam “Anivation Marketing”.
1.2 Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon, handelend in uitoefening van een beroep of bedrijf, die met Anivation Marketing een overeenkomst aangaat of voornemens is een overeenkomst aan te gaan, alsmede diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtsopvolger(s) onder algemene of bijzondere titel.
1.3 Overeenkomst: elke overeenkomst van opdracht of andere rechtsverhouding, hoe ook genaamd, die tussen Anivation Marketing en Opdrachtgever tot stand komt, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en uitvoering daarvan.
1.4 Diensten: alle diensten, in welke vorm dan ook, die door of namens Anivation Marketing worden verricht in het kader van een met Opdrachtgever gesloten overeenkomst, waaronder mede begrepen – maar niet beperkt tot – marketingadvies, strategieontwikkeling, contentcreatie, branding, grafisch ontwerp, (online) campagnes en gerelateerde diensten.
1.5 Schriftelijk: onder “schriftelijk” wordt mede verstaan: elektronische communicatie per e-mail, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van het bericht voldoende vaststaat.
1.6 Partijen: Anivation Marketing en Opdrachtgever gezamenlijk.
Artikel 2 - TOEPASSELIJKHEID
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle huidige en toekomstige rechtsverhoudingen tussen Anivation Marketing en Opdrachtgever, waaronder begrepen maar niet beperkt tot alle aanbiedingen, offertes, opdrachten, overeenkomsten en de uitvoering daarvan. Dit geldt tevens indien bij de uitvoering derden worden betrokken.
2.2 De bepalingen in deze algemene voorwaarden gelden aanvullend op hetgeen tussen Partijen Schriftelijk is vastgelegd. In geval van tegenstrijdigheid prevaleert de schriftelijke overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
2.3 De toepasselijkheid van eventuele algemene (inkoop)voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen en bevestigd door een bevoegd vertegenwoordiger van Anivation Marketing.
2.4 Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden of van enige overeenkomst ongeldig, nietig of vernietigbaar blijken te zijn, dan blijven de overige bepalingen volledig van kracht. De ongeldige bepaling zal in dat geval worden vervangen door een bepaling die qua inhoud en strekking zoveel mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke bedoeling, zonder dat deze voor Opdrachtgever onredelijk bezwarend is.
2.5 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. De meest recente versie is steeds leidend en vervangt eerdere versies vanaf het moment van publicatie op de website
(www.anivation-marketing.nl) of mededeling aan de Opdrachtgever.
Artikel 3 - TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST EN TARIEVEN
3.1 Alle door Anivation Marketing uitgebrachte offertes en prijsopgaven zijn vrijblijvend van aard, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is vermeld. Enkel in geval van een Schriftelijke bevestiging waarin ondubbelzinnig de bindende aard van de offerte is vastgelegd, kunnen rechten worden ontleend.
3.2 Tenzij anders aangegeven, blijven offertes geldig gedurende een termijn van veertien (14) kalenderdagen na dagtekening. Aanvaarding door Opdrachtgever dient schriftelijk te geschieden binnen deze termijn. Bij aanvaarding na het verstrijken van de geldigheidstermijn behoudt Anivation Marketing zich het recht voor om de inhoud, prijs of uitvoeringstermijn van de offerte te herzien.
3.3 Bij het ontbreken van een afzonderlijke Schriftelijke opdrachtbevestiging geldt de inhoud van de uitgebrachte offerte als basis voor de overeengekomen dienstverlening.
3.4 Voor offertes met betrekking tot drukwerk, fysieke materialen of andere tastbare producties geldt dat deze gebaseerd zijn op de specificaties zoals indeling, ontwerp en oplagen als eerder overeengekomen. Indien geen aanvullende opdrachtbevestiging volgt, zijn de in de offerte vermelde specificaties leidend.
3.5 In het geval van een samengestelde offerte – bestaande uit meerdere producten of diensten – is Anivation Marketing niet verplicht tot gedeeltelijke uitvoering van de opdracht tegen een evenredig deel van de totaalprijs of tegen het afzonderlijke tarief van een onderdeel, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
3.6 Offertes gelden uitsluitend voor de specifieke opdracht waarop zij betrekking hebben en kunnen niet automatisch worden toegepast op toekomstige opdrachten.
3.7 Anivation Marketing spant zich in om de overeengekomen opdracht zorgvuldig en professioneel uit te voeren en beoogt daarbij een resultaat dat zoveel mogelijk aansluit bij de wensen en doelstellingen van Opdrachtgever. Het betreft echter een inspanningsverbintenis, tenzij Schriftelijk een resultaatverplichting is overeengekomen.
3.8 De in een offerte vermelde prijs is gebaseerd op de daarin opgenomen specificaties en uitgangspunten. Indien bij de opdrachtverlening blijkt dat afwijkingen of aanvullingen noodzakelijk zijn, is Anivation Marketing gerechtigd de prijs hierop aan te passen.
3.9 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor om van Opdrachtgever een vorm van betalingszekerheid te verlangen, zoals een voorschot, alvorens met de uitvoering van de opdracht aan te vangen.
Artikel 4 - ANNULERING EN HERROEPING
4.1 Indien Opdrachtgever de overeenkomst wenst te annuleren, dient dit Schriftelijk te geschieden. De annulering wordt pas rechtsgeldig beschouwd nadat Anivation Marketing de annulering Schriftelijk heeft bevestigd.
4.2 Indien Anivation Marketing reeds kosten heeft gemaakt of andere verplichtingen is aangegaan ter uitvoering van de overeenkomst, heeft Anivation Marketing het recht deze kosten volledig door te berekenen aan de Opdrachtgever. Dit geldt ongeacht het moment van annulering.
4.3 In geval van annulering door Opdrachtgever, is Opdrachtgever verplicht een percentage van de totale overeengekomen prijs te betalen, afhankelijk van het moment van ontvangst van de schriftelijke annulering, conform het onderstaande schema. Dit percentage is een minimumbedrag en kan niet lager zijn dan € 500,- per annulering:
- 50% van het totale offertebedrag indien de annulering binnen 2 werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden plaatsvindt;
- 40% van het totale offertebedrag indien de annulering binnen 1 week voor aanvang van de werkzaamheden plaatsvindt;
- 30% van het totale offertebedrag indien de annulering binnen 1 maand voor aanvang van de werkzaamheden plaatsvindt;
- 10% van het totale offertebedrag in alle andere gevallen van annulering.
4.4 Indien Opdrachtgever een herroepingsrecht heeft op basis van de wet, kan Opdrachtgever de overeenkomst binnen de daarvoor geldende wettelijke termijn herroepen, mits de herroeping Schriftelijk plaatsvindt. Indien reeds diensten/werkzaamheden zijn geleverd voor de herroeping, kunnen de door Anivation Marketing gemaakte kosten tot op dat moment in rekening worden gebracht.
Artikel 5 - LEVERING EN LEVERINGSTERMIJNEN
5.1 Alle door Anivation Marketing gecommuniceerde of overeengekomen leveringstermijnen zijn naar beste inzicht en vastgesteld op basis van de op dat moment beschikbare gegevens. Anivation Marketing zal zich naar redelijkheid inspannen om de afgesproken termijnen na te komen. Overschrijding van een dergelijke termijn leidt echter niet automatisch tot verzuim van Anivation Marketing.
5.2 Opdrachtgever kan geen aanspraak maken op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst vanwege een overschrijding van een genoemde of overeengekomen leveringstermijn, tenzij Schriftelijk en uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
5.3 Anivation Marketing is niet gehouden aan leveringstermijnen die, als gevolg van omstandigheden buiten haar invloedssfeer, niet langer haalbaar zijn. Hetzelfde geldt indien Partijen wijzigingen in de overeenkomst zijn overeengekomen, zoals in geval van aanvullende werkzaamheden of aangepaste specificaties.
5.4 Indien Anivation Marketing voorziet dat een overeengekomen termijn niet gehaald zal worden, zal zij Opdrachtgever daarvan zo spoedig mogelijk Schriftelijk op de hoogte stellen. Partijen zullen vervolgens in overleg treden om de gevolgen hiervan te bespreken.
5.5 Opdrachtgever is gehouden om na oplevering van diensten of producten onverwijld, doch uiterlijk binnen acht (8) kalenderdagen te controleren of de geleverde prestaties aan de overeenkomst beantwoordt. Eventuele gebreke of klachten dienen binnen deze termijn Schriftelijk en gemotiveerd aan Anivation Marketing kenbaar te worden gemaakt. Indien dit achterwege blijft, wordt de prestatie geacht te zijn goedgekeurd.
5.6 Indien tijdig en terecht is geklaagd, behoudt Anivation Marketing zich het recht voor om binnen redelijke termijn een herstel- of vervangende levering te doen, tenzij dit feitelijk onmogelijk is of door omstandigheden niet kan worden gevergd. In geen geval leidt een klacht tot opschorting van de betalingsverplichting.
5.7 Indien Opdrachtgever het geleverde geheel of gedeeltelijk in gebruik neemt, verwerkt of op enige wijze in omloopt brengt zonder binnen de in lid 5 gestelde termijn een Schriftelijke klacht in te dienen, geldt het geleverde onherroepelijk als deugdelijk en conform de overeenkomst.
Artikel 6 - UITVOERING DIENSTEN EN ONLINE WERKZAAMHEDEN
6.1 Anivation Marketing zal de overeengekomen werkzaamheden uitvoeren met de nodige zorgvuldigheid, deskundigheid en in overeenstemming met de eisen die in het kader van professioneel vakmanschap redelijkerwijs mogen worden gesteld. Anivation Marketing verbindt zich tot een inspanningsverplichting en garandeert niet dat met de geleverde werkzaamheden een bepaald beoogd resultaat wordt bereikt, tenzij uitdrukkelijk Schriftelijk anders is overeengekomen.
6.2 Anivation Marketing is gerechtigd om, zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtgever, bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen, mits dit geschiedt met inachtneming van de plichten voortvloeiend uit artikel 6.1. Anivation Marketing blijft in dergelijke gevallen verantwoordelijk voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.
6.3 Opdrachtgever is gehouden om tijdig alle informatie, materialen en gegevens aan te leveren die noodzakelijk zijn voor een correcte en volledige uitvoering van de overeenkomst. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde gegevens. Anivation Marketing is niet aansprakelijk voor schade, vertraging of kosten die ontstaan als gevolg van onjuiste, onvolledige of te laat aangeleverde informatie.
6.4 Indien en voor zover de uitvoering van de overeenkomst in fasen plaatsvindt, is Anivation Marketing gerechtigd de werkzaamheden behorende tot een volgende fase op te schorten totdat Opdrachtgever de resultaten van de voorafgaande fase Schriftelijk heeft goedgekeurd en de bijbehorende facturen volledig zijn voldaan.
6.5 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat wijzigingen noodzakelijk zijn in het oorspronkelijk overeengekomen projectvoorstel, functioneel ontwerp, plan van aanpak of offerte – waaronder begrepen wijzigingen in omvang, inhoud, methodiek, analyse of rapportage – dan is Anivation Marketing gerechtigd de overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen. Anivation Marketing is niet verplicht aanvullende of gewijzigde werkzaamheden uit te voeren, tenzij hierover aanvullende Schriftelijke afspraken zijn gemaakt.
6.6 Indien medewerkers van Anivation Marketing of door haar ingeschakelde derden werkzaamheden verrichten op locatie van Opdrachtgever of een door Opdrachtgever aangewezen locatie, is Opdrachtgever verplicht kosteloos te voorzien in alle faciliteiten en voorzieningen die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, waaronder maar niet beperkt tot werkruimte, internettoegang en andere hulpmiddelen.
6.7 Voor opdrachten waarvoor de reistijd meer dan 25 kilometer enkele reis bedraagt vanaf het kantooradres van Anivation Marketing, wordt een kilometervergoeding van € 0,25 per kilometer in rekening gebracht aan Opdrachtgever.
6.8 Opdrachtgever vrijwaart Anivation Marketing tegen alle aanspraken van derden die verband houden met of voortvloeien uit de uitvoering van de overeenkomst, voor zover die aanspraken het gevolg zijn van handelen of nalaten van Opdrachtgever of van onjuiste of onvolledige gegevens die door of namens Opdrachtgever zijn verstrekt.
Artikel 7 - WIJZIGING VAN DE OVEREENKOMST
7.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat aanpassing of uitbreiding van de overeengekomen werkzaamheden noodzakelijk is voor een correcte en volledige uitvoering, zullen Partijen hierover tijdig en in wederzijds overleg tot Schriftelijke wijziging van de overeenkomst overgaan.
7.2 Een wijziging of aanvulling op de overeenkomst kan gevolgen hebben voor de oorspronkelijke overeengekomen termijnen van uitvoering. Anivation Marketing zal de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk informeren over een eventuele verlenging van de levertijd of andere gevolgen voor de planning.
7.3 Indien de wijziging of aanvulling van de overeenkomst leidt tot extra kosten of beïnvloeding van de kwaliteit van de dienstverlening, is Anivation Marketing gerechtigd deze kosten afzonderlijk aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
In dat geval zal Anivation Marketing de Opdrachtgever voorafgaand aan de uitvoering informeren over de financiële consequenties. Indien sprake is van een overeengekomen uurtarief, zal tevens een inschatting worden gegeven van de verwachte overschrijding daarvan.
Artikel 8 - AFSPRAKEN EN WETTELIJKE VEREISTEN
8.1 Mondelinge of Schriftelijke toezeggingen, afspraken of overeenkomsten aangegaan met medewerkers van Anivation Marketing binden Anivation Marketing uitsluitend indien en voor zover deze uitdrukkelijk en Schriftelijk door een daartoe bevoegde vertegenwoordiger van Anivation Marketing zijn bevestigd.
8.2 Het aanvragen van benodigde toestemmingen, vergunningen of ontheffingen, evenals de toetsing of instructies, inhoud of materiaal afkomstig van de Opdrachtgever in overeenstemming zijn met toepasselijke wet- en regelgeving, valt buiten de reikwijdte van de dienstverlening van Anivation Marketing.
De verantwoordelijkheid hiervoor rust volledig bij Opdrachtgever.
Artikel 9 - VERPLICHTINGEN OPDRACHTGEVER
9.1 Opdrachtgever is verplicht om Anivation Marketing onverwijld, Schriftelijk en volledig te informeren over relevante wijzigingen in contact- en betalingsgegevens, waaronder, maar niet beperkt tot adres-, e-mail- en bankgegevens. Indien geen ingangsdatum wordt vermeld bij een wijzigingsmelding, geldt de datum van ontvangst door Anivation Marketing als de ingangsdatum van de wijziging.
9.2 Opdrachtgever draagt zelf de verantwoordelijkheid voor alle gegevens, bestanden, materialen en overige inhoud die hij of zij aanlevert of laat opslaan ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst. De Opdrachtgever vrijwaart Anivation Marketing tegen alle aanspraken van derden die voortvloeien uit of verband houden met de inhoud en het gebruik van deze gegevens, waaronder begrepen – maar niet beperkt tot – mogelijke inbreuken op intellectuele eigendomsrechten of schendingen van privacywetgeving.
9.3 Schade die voortvloeit uit het verstrekken van onjuiste, onvolledige of te laat aangeleverde informatie, dan wel uit het niet-naleven van de verplichtingen zoals opgenomen in dit artikel, komt geheel voor rekening en risico van de Opdrachtgever. Anivation Marketing is in dergelijke gevallen niet aansprakelijk voor daaruit voortvloeiende vertraging, schade of kosten.
Artikel 10 - GEHEIMHOUDING
10.1 Partijen verplichten zich tot strikte geheimhouding van alle informatie van vertrouwelijke aard die zij in het kader van de uitvoering van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron verkrijgen. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder geval verstaan: bedrijfsgegevens, strategieën, werkwijzen, concepten, ontwerpen, formats, ideeën, persoonsgegevens en overige informatie waarvan het vertrouwelijke karakter kenbaar is of waarvan dit redelijkerwijs verondersteld kan worden. Deze verplichting geldt ongeacht of de betreffende informatie Schriftelijk, mondeling, digitaal of op andere wijze is verstrekt.
10.2 De geheimhoudingsverplichting geldt zowel tijdens de looptijd van de overeenkomst als na beëindiging daarvan en vervalt slechts indien en voor zover de betreffende informatie op rechtmatige wijze openbaar is geworden, zonder dat sprake is van schending van deze geheimhoudingsbepaling.
10.3 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor om, tenzij uitdrukkelijk anders Schriftelijk overeengekomen, de naam en het logo van Opdrachtgever als referentie te gebruiken in externe communicatie-uitingen, zoals presentaties, portfolio’s en op de eigen website. Hierbij worden geen inhoudelijke of vertrouwelijke details over de samenwerking openbaar gemaakt zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Opdrachtgever.
10.4 Alle (persoons)gegevens die Anivation Marketing ontvangt via of namens de Opdrachtgever, worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld, conform toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst en worden niet zonder uitdrukkelijke toestemming aan derden verstrekt, tenzij Anivation Marketing daartoe wettelijk verplicht is.
Artikel 11 - EXCLUSIVITEIT
11.1 Opdrachtgever verleent aan Anivation Marketing voor de duur van de overeenkomst en met inachtneming van het bepaalde in de overeenkomst het exclusieve recht de toegewezen opdracht te vervullen.
Artikel 12 - OVERMACHT
12.1 Anivation Marketing is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens Opdrachtgever indien nakoming wordt verhinderd als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan iedere omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst door Anivation Marketing tijdelijk of blijvend onmogelijk maakt en die niet is te wijten aan haar schuld noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening behoort te komen.
12.2 Onder overmacht worden in ieder geval, doch niet uitsluitend, verstaan: natuurrampen, oorlog of oorlogsgevaar, oproep of burgerlijke onrust, werkstakingen, overheidsmaatregelen, epidemieën, pandemieën, brand, stroomstoringen, cyberincidenten, bedrijfsstoringen, vertraging of uitval bij toeleveranciers of andere derden van wie Anivation Marketing afhankelijk is, het niet beschikbaar zijn van noodzakelijke (digitale) infrastructuur en het niet of niet tijdig aanleveren van correcte of volledige informatie of medewerking door de Opdrachtgever.
12.3 Indien zich een situatie van overmacht voordoet is Anivation Marketing gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten zolang de overmacht voortduurt. Indien de overmacht van blijvende aard is of langer dan 60 dagen aanhoudt, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk schriftelijk te ontbinden, zonder dat daarbij enige schadevergoeding verschuldigd is.
12.4 Indien Anivation Marketing ten tijde van het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of in staat is om hieraan te voldoen, is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde of uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren. Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijke overeenkomst betreft.
12.5 Anivation Marketing is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard en omvang ook, ontstaan als direct of indirect gevolg van overmacht.
Artikel 13 - OPSCHOTING EN ONTBINDING
13.1 Onverminderd alle overige aan Anivation Marketing toekomende rechten, waaronder het recht op schadevergoeding, is Anivation Marketing gerechtigd om zonder nadere ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten, dan wel de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien Opdrachtgever:
13.1.1 surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen;
13.1.2 in staat van faillissement verkeert, dan wel een faillissementsaanvraag heeft ingediend;
13.1.3 onder curatele wordt gesteld of anderszins het beheer over zijn vermogen verliest;
13.1.4 betrokken blijkt bij handelingen die naar het oordeel van Anivation Marketing als onrechtmatig of malafide kunnen worden aangemerkt;
13.1.5 activiteiten verricht die het imago, de reputatie of de bedrijfsvoering van Anivation Marketing kunnen schade;
13.1.6 tekortschiet in de nakoming van enige verplichting voortvloeiend uit de overeenkomst of deze algemene voorwaarden, dan wel indien gegronde vrees bestaat dat zodanige tekortkoming zich zal voordoen.
13.2 In geval van opschorting of ontbinding conform lid 1 is Anivation Marketing op geen enkele wijze gehouden tot vergoeding van schade, kosten of enige andere vorm van compensatie aan Opdrachtgever.
13.3 In de in lid 1 bedoelde gevallen worden alle vorderingen van Anivation Marketing op Opdrachtgever onmiddellijk en volledig opeisbaar, ongeacht eerder overeengekomen betalingsregelingen of termijnen.
13.4 Bij beëindiging van de overeenkomst op grond van dit artikel vervalt met onmiddellijke ingang het recht van Opdrachtgever om gebruik te maken van reeds door Anivation Marketing geleverde ontwerpen, materialen, producten of andere resultaten van de overeenkomst. Anivation Marketing behoudt zich in dat geval het recht voor om verdere exploitatie of verspreiding daarvan juridisch te laten staken.
13.5 Ontbinding of opschorting door Anivation Marketing laat de verplichting van Opdrachtgever tot betaling van reeds verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten onverlet. Eventuele reeds verrichte prestaties worden naar rato verrekend.
13.6 Indien opschorting plaatsvindt op gronden genoemd in lid 1, is Anivation Marketing bevoegd om aanvullende zekerheden te verlangen alvorens de werkzaamheden te hervatten, of – naar eigen inzicht – definitief tot beëindiging over te gaan.
Artikel 14 - BETALINGEN
14.1 Alle geleverde of opgeleverde diensten en/of producten blijven eigendom van Anivation Marketing totdat Opdrachtgever volledig heeft voldaan aan alle uit de overeenkomst voortvloeiende financiële verplichtingen. Dit eigendomsvoorbehoud strekt zich tevens uit tot eventuele vorderingen wegens tekortschieten in de nakoming door Opdrachtgever.
14.2 Facturatie vindt plaats conform de in de offerte of overeenkomst vastgestelde fasering of afspraken. De betalingstermijn bedraagt veertien (14) dagen na factuurdatum, tenzij op de factuur uitdrukkelijk anders is vermeld. Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is.
14.3 Vanaf de dag waarop de betalingstermijn is verstreken, is Opdrachtgever over het openstaande bedrag een rente verschuldigd van 1,25% per maand (15% per jaar), waarbij een gedeelte van een maand als een volledige maand wordt aangemerkt. Eventuele kosten die Anivation Marketing maakt ter inning van achterstallige betalingen zijn volledig voor rekening van Opdrachtgever.
14.4 Indien Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling en/of nalatig is in de nakoming van zijn verplichtingen, is Anivation Marketing gerechtigd om lopende werkzaamheden op te schorten of definitief te beëindigen, zonder dat Opdrachtgever aanspraak kan maken op enige schadevergoeding of restitutie. Reeds geleverde prestaties of afgeronde fasen (zoals ontwerpfases of concepten) worden separaat gefactureerd
14.5 Indien Anivation Marketing voor incasso overgaat tot het inschakelen van derden, komen alle daarmee verband houdende kosten – zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk – volledig voor rekening van Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op 15% van het openstaande bedrag, vermeerderd met wettelijke rente, met een minimum van € 400,- per afzonderlijke vordering.
14.6 Door het enkel verstrijken van de betalingstermijn is Opdrachtgever in verzuim. Eventuele betalingen worden steeds eerst in mindering gebracht op de oudste openstaande vordering, ongeacht andersluidende aanwijzingen van Opdrachtgever.
Artikel 15 - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
15.1 Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder maar niet beperkt tot auteursrechten, met betrekking tot door Anivation Marketing ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken, diensten, adviezen, ontwerpen, software en andere materialen blijven te allen tijdige volledig eigendom van Anivation Marketing, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
15.2 Het is Opdrachtgever uitsluitend toegestaan de in het kader van de overeenkomst geleverde materialen of resultaten te gebruiken voor de overeengekomen doeleinden. Ieder ander gebruik, zoals verveelvoudig, verspreiding, openbaarmaking of bewerking, in welke vorm dan ook en op welke wijze dan ook, is slechts toegestaan na voorafgaande Schriftelijke toestemming van Anivation Marketing.
15.3 Zonder uitdrukkelijke Schriftelijke toestemming van Anivation Marketing is het Opdrachtgever niet toegestaan om (een gedeelte van) de geleverde resultaten aan derden over te dragen, in sub licentie te geven, te verkopen of op enige wijze commercieel te exploiteren.
15.4 Alle fysieke en digitale materialen die door Anivation Marketing in het kader van een opdracht zijn geproduceerd of ter beschikking gesteld – waaronder doch niet uitsluitend ontwerpen, templates, bronbestanden, visuele elementen, contentstructuren en rapportages – blijven te allen tijde eigendom van Anivation Marketing, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen. Anivation Marketing kan bij beëindiging van de overeenkomst verzoeken deze materialen te verwijderen, retour te zenden of buiten gebruik te stellen.
15.5 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor om bij de uitvoering van werkzaamheden opgedane kennis, inzichten en methodieken te gebruiken voor andere opdrachten, voor zover hierbij geen vertrouwelijke of herleidbare informatie van Opdrachtgever wordt prijsgegeven.
15.6 Opdrachtgever garandeert dat de door hem aangeleverde materialen geen inbreuk maken op rechten van derden, waaronder rechten van intellectuele eigendom. Opdrachtgever vrijwaart Anivation Marketing tegen alle aanspraken van derden ter zake van schending van dergelijke rechten en vergoedt alle daaruit voortvloeiende schade en kosten, waaronder begrepen de volledige kosten van juridische bijstand.
15.7 Anivation Marketing is gerechtigd technische maatregelen te treffen ter bescherming van haar werken, software of overige digitale leveringen. Het is Opdrachtgever niet toegestaan deze maatregelen te omzeilen of te verwijderen. Indien de getroffen beveiliging het onmogelijk maakt voor Opdrachtgever om een back-up te maken, zal Anivation Marketing op verzoek een reservekopie beschikbaar stellen.
Artikel 16 - GARANTIE EN KLACHTEN
16.1 Indien Opdrachtgever specifieke eisen stelt aan de compatibiliteit van het te leveren digitale product – waaronder begrepen specifieke browsers, softwareversies of apparatuur – dienen deze vóór het aangaan van de overeenkomst expliciet en Schriftelijk aan Anivation Marketing te worden kenbaar gemaakt. Alleen Schriftelijk vastgelegde vereisten maken deel uit van de overeenkomst.
16.2 Anivation Marketing streeft naar een brede functionele inzetbaarheid van haar digitale oplossingen, maar kan geen garantie bieden dat het product op elk systeem, platform of in combinatie met toekomstige technologieën (zoals nieuwe browsers of besturingssystemen) zonder beperkingen functioneert.
16.3 De werking van digitale producten kan onderhevig zijn aan storingen of fouten, mede veroorzaakt door externe software, infrastructuur of wijzigingen door derden. Anivation Marketing garandeert niet dat haar producten ononderbroken of foutloos functioneren, noch dat alle geconstateerde gebreken kunnen worden verholpen.
16.4 Indien binnen na drie maanden na oplevering – of binnen één maand na formele acceptatie indien van toepassing – geconstateerde fouten Schriftelijk en voldoende gespecificeerd worden gemeld, zal Anivation Marketing zich inspannen om deze, voor zover aan haar toerekenbaar, binnen redelijke termijn kosteloos te verhelpen. Indien het een maatwerkoplossing betreft op basis van nacalculatie, kunnen herstelkosten conform de standaardtarieven worden doorbelast.
16.5 Herstelverplichtingen voor Anivation Marketing gelden niet indien de fout of storing het gevolg is van verkeerd of oneigenlijk gebruik, wijzigingen door Opdrachtgever zonder toestemming van Anivation Marketing of andere omstandigheden die niet aan Anivation Marketing kunnen worden toegerekend. Herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd conform de standaardtarieven.
16.6 Anivation Marketing is niet verantwoordelijk voor het verlies van data. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het maken en bewaren van back-ups van relevante gegevens.
16.7 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen acht (8) kalenderdagen na ontdekking Schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend bij Anivation Marketing. De melding dient een zo volledig en duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht te bevatten, zodat Anivation Marketing in staat is adequaat te reageren.
16.8 Na ontvangst van een klacht bevestigt Anivation Marketing binnen vijf (5) werkdagen Schriftelijk de ontvangst, waarna een onderzoek wordt gestart. Anivation Marketing zal zich inspannen om binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie te geven, of – indien dit niet mogelijk is – aan te geven binnen welke termijn alsnog een reactie kan worden verwacht.
16.9 Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op, tenzij Anivation Marketing Schriftelijk anders heeft aangegeven.
16.10 Indien een klacht gegrond wordt bevonden zal Anivation Marketing de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, of – naar eigen inzicht – een andere passende oplossing aanbieden. Iedere verdere aansprakelijkheid, waaronder gevolgschade of bedrijfsschade, is uitgesloten, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Anivation Marketing.
Artikel 17 - PERSOONSGEGEVENS EN PRIVACY
17.1 In het kader van de uitvoering van haar dienstverlening verwerkt Anivation Marketing persoonsgegevens van Opdrachtgever en, indien van toepassing, van dienst klanten of andere betrokkenen. Anivation Marketing zal deze persoonsgegevens uitsluitend verwerken voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, het voldoen aan de wettelijke verplichtingen of met toestemming van de betrokkene.
17.2 Anivation Marketing zal bij de verwerking van persoonsgegevens handelen in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
17.3 Opdrachtgever verklaart dat zij bevoegd is om persoonsgegevens aan Anivation Marketing te verstrekken en vrijwaart Anivation Marketing voor aanspraken van derden in verband met een onrechtmatige verstrekking of verwerking van persoonsgegevens.
17.4 Anivation Marketing zal zonder Schriftelijke toestemming van Opdrachtgever geen persoonsgegevens verstrekken aan derden, tenzij zij daartoe wettelijk verplicht is of indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met Opdrachtgever.
17.5 Anivation Marketing treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de persoonsgegevens tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Hoewel Anivation Marketing zich inspant om een passend beveiligingsniveau te bieden, kan zij niet garanderen dat onbevoegde derden geen toegang zullen verkrijgen tot de gegevens. Iedere aansprakelijkheid voor schade voortvloeiend uit ongeautoriseerde toegang is uitgesloten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Anivation Marketing.
17.6 Opdrachtgever heeft het recht Anivation Marketing Schriftelijk te verzoeken om inzage in, wijziging of verwijdering van de over haar verwerkte persoonsgegevens. Dergelijke verzoeken zullen binnen een redelijke termijn worden behandeld, met inachtneming van de wettelijke bepalingen.
17.7 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor om dit artikel te wijzigen indien dit noodzakelijk is ter naleving van gewijzigde wetgeving of richtlijnen.
Artikel 18 - AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
18.1 Behalve in geval van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Anivation Marketing, is iedere aansprakelijkheid van Anivation Marketing voor schade, van welke aard dan ook, uitgesloten. Onder deze uitsluiting valt tevens schade veroorzaakt door haar medewerkers of door haar ingeschakelde derden. Opzet of grove nalatigheid van ingeschakelde derden wordt daarbij uitdrukkelijk uitgesloten van toerekening aan Anivation Marketing.
18.2 Anivation Marketing is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit, maar niet beperkt tot:
18.2.1 het gebruik van door Opdrachtgever aangeleverde gegevens, bestanden, contant of links op het moment van implementatie of publicatie;
18.2.2 ongeoorloofd gebruik door Opdrachtgever van beeldmateriaal, teksten of andere inhoud, al dan niet afkomstig van derden;
18.2.3 fouten of onvolkomenheden in door Anivation Marketing opgeleverde ontwerpen, voorstellen of producten, indien Opdrachtgever daaraan voorafgaand expliciet akkoord heeft gegeven, dan wel heeft afgezien van controle of feedback;
18.2.4 invloed van advertenties of andere externe uitingen van derden die de effectiviteit van de communicatie van Opdrachtgever onbedoeld beperken;
18.2.5 technische storingen of uitval van systemen, diensten of infrastructuur van externe aanbieders zoals hostingproviders, telecomaanbieders of netwerken buiten de invloedssfeer van Anivation Marketing;
18.2.6 schending van contractuele verplichtingen, verklaringen of garanties door Opdrachtgever zelf;
18.2.7 schade aan IT-systemen veroorzaakt door kwaadaardige software (zoals virussen, malware, spyware) die niet door toedoen van Anivation Marketing zijn ontstaan.
18.3 Anivation Marketing is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, winstderving, gemiste besparingen, verlies van gegevens of reputatieschade die voortvloeit uit of verband houdt met het gebruik van haar diensten of producten, ongeacht of deze fysiek of digitaal zijn geleverd.
18.4 Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, informatiedragers of andere digitale gegevens aanlevert, garandeert zij dat deze vrij zijn van virussen, malware en technische defecten. Eventuele schade die voortvloeit uit het niet naleven van deze garantie komt volledig en onmiddellijk voor rekening van Opdrachtgever.
18.5 Opdrachtgever is verplicht alle essentiële digitale gegevens tijdig en op veilige wijze op een afzonderlijke opslaglocatie te dupliceren voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden. Anivation Marketing kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies van gegevens indien deze verplichting niet is nagekomen.
18.6 Indien ondanks het bepaalde in dit artikel toch aansprakelijkheid van Anivation Marketing wordt vastgesteld, is deze in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat in het kader van de desbetreffende opdracht aan Opdrachtgever is gefactureerd, met een absoluut maximum van het bedrag dat door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar van Anivation Marketing wordt uitgekeerd. Aansprakelijkheid voor indirecte schade, zoals bedrijfsstagnatie of gederfde omzet is te allen tijde uitgesloten.
18.7 Klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen acht (8) kalenderdagen na constatering of het redelijkerwijs kunnen constateren van de tekortkoming, Schriftelijk en onder duidelijke opgave van gronden aan Anivation Marketing te worden gemeld. Na het verstrijken van deze termijn vervalt ieder recht op schadevergoeding. Iedere vordering jegens Anivation Marketing verjaart één (1) jaar na de dag waarop de schade is ontstaan of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn bij Opdrachtgever.
18.8 Opdrachtgever vrijwaart Anivation Marketing tegen iedere aanspraak van derden, van welke aard ook, die verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst of met schending van enige contractuele verplichting door Opdrachtgever. Opdrachtgever zal Anivation Marketing volledig schadeloos stellen voor alle kosten die voortvloeien uit dergelijke aanspraken, waaronder mede begrepen de volledige kosten van juridische bijstand.
Artikel 19 - NIET OVERNAME PERSONEEL
19.1 Het is Opdrachtgever niet toegestaan om gedurende de looptijd van de overeenkomst, alsmede gedurende een periode van twaalf (12) maanden na beëindiging daarvan, zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Anivation Marketing, direct noch indirect medewerkers van Anivation Marketing – of van door haar ingeschakelde derden die bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken zijn of zijn geweest – in dienst te nemen dan wel anderszins werkzaamheden voor zich te laten verrichten.
19.2 Opdrachtgever erkent dat medewerkers van Anivation Marketing contractueel gebonden zijn aan een postcontractueel relatie- en concurrentiebeding. Het is deze medewerkers zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Anivation Marketing niet toegestaan om binnen twaalf (12) maanden na beëindiging van hun dienstverband werkzaamheden te verrichten voor Opdrachtgever, op welke wijze dan ook, hetzij op zelfstandige basis, in loondienst of anderszins – ongeacht of dit tegen betaling is of om niet.
Artikel 20 - SLOTBEPALING
20.1 Partijen zijn niet gerechtigd om hun rechten en verplichtingen voortvloeiend uit deze overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een derde zonder voorafgaande, uitdrukkelijke en Schriftelijke toestemming van de wederpartij. Aanpassingen of uitbreidingen van deze overeenkomst zijn uitsluitend rechtsgeldig indien Schriftelijk overeengekomen en door beide partijen ondertekend.
20.2 Anivation Marketing behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Een voorgenomen wijziging wordt ten minste veertien (14) dagen vóór de ingangsdatum Schriftelijk of elektronisch aan Opdrachtgever gecommuniceerd. Indien de Opdrachtgever de voorgestelde wijziging niet wenst te aanvaarden, heeft deze het recht de overeenkomst Schriftelijk op te zeggen per datum waarop de wijziging van kracht wordt. Reeds verrichte werkzaamheden zullen naar evenredigheid worden afgerekend.
20.3 Veranderingen in de juridische structuur, eigendom of het management van een van de partijen laten de werking en geldigheid van de overeenkomst onverlet.
20.4 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden door een bevoegde instantie geheel of gedeeltelijk ongeldig, nietig of anderszins niet afdwingbaar wordt verklaard, tast dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aan. In dat geval zullen partijen in goed overleg een nieuwe bepaling vaststellen die de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.
20.5 Op alle rechtsverhoudingen tussen Anivation Marketing en de Opdrachtgever is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
20.6 Voor zover dwingend recht zich hier niet tegen verzet worden geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze algemene voorwaarden, de overeenkomst of de uitvoering daarvan, exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechten in het arrondissement Maastricht.
Download onze algemene voorwaarden hier. Volledige rechten zijn van Anivation & overname is verboden.